30 Mayıs 2013 Perşembe

Galatasaray 2012-2013

Sezon başında Galatasaray’ın hedefi lig şampiyonluğu ve Şampiyonlar Ligi’nde gruplardan çıkmaktı. Gruplardan çıktıktan sonra devre arası transferlerden sonra hedef bir adım ilerisi çeyrek finaldi ve buda başarıldı. Sezon başındaki süper kupayı da sayarsak hedeflere ulaşıldığı görülecektir.
Fatih Terim rakipsizdir. Çekemeyenler kıskananlar vardır normaldir. Fatih Terim Galatasaray’da olduğu sürece taraftarın içi rahat. Başarılı bir sezonun ardından gelecek yıl için hedefler büyüdü doğru transfer hamleleriyle Şampiyonlar Ligi’nde daha üst basamaklar görülebilir.
Oyuncuları değerlendirecek olursak öncelikle Muslera, Semih, Selçuk, Burak ve Drogba Galatasaray için hem takıma katkıları hem de kaliteleri göz önüne alındığı zaman vazgeçilmez oyuncular. Galatasaray’ın bu oyuncular yerine daha iyilerini alma şansı olduğunu düşünmüyorum. Bu oyuncular ancak çok iyi bir fiyata satılabilir. Örneğin Burak için bu rakam 30 milyon Euro dan az olmamalıdır. Arda 13’e gittiğinde fiyatının çok düşük olduğunu düşünüyordum ve yanılmadığımı görüyorum.
Defansta Dany, Riera, Eboue ve Gökhan Zan’ın performansları bana göre yeterliydi. Sabri oynadığı dönemlerde elinden geleni yaptı iyi bir yedek. Takımın en ihtiyaç duyduğu bölge sol bek bu bölgeye transfer yapılacaktır. Hakan Balta’yı ancak yedek olarak düşünüyorum. Stopere alınacak iyi bir oyuncu ile savunma için sorun kalmayacaktır. Yedek olabileceği düşünülen Türk genç oyuncu bulunursa alınır. Riera sol bek olmadığı halde elinden geleni yaptı kadroda kalması gerektiğini düşünüyorum. Eboue çok istikrarlı bir sezon geçirmedi beklentilerin altında kaldığı dönemler oldu ancak yerine daha iyisini bulmak zor kadroda kalmalı. Dany için transfer haberleri çıkıyor ben performansından gayet memnunum. Stoper alınsa bile kadroda tutulması gerektiğini düşünüyorum. Gökhan Zan’da son maçlarda bu kadroda olması gerektiğini oyunuyla gösterdi.
Galatasaray’ın önümüzdeki yıl kaderine orta sahadaki transfer politikası belirleyecek. Melo bir önceki sezon muhteşem bir performans sergilemişti. Bu yıl transferinin geç olması ona ilk yarıyı kaybettirdi. Burada tek suçlu Melo değil transferin bir an önce bitirilmesi gerekiyordu. Alper alınamadığı için Melo bence kalmalı. Hamit beklentilerin altında kaldı. Ancak önemli bir oyuncu özellikle bazı Şampiyonlar Ligi maçlarında kalitesini ortaya koydu. Gelecek yıl daha başarılı olacağını düşünüyorum. Amrabat transferine hep karşı çıktım. Birçokları bu sezon ki performansından memnun değil. Benim beklediğimden faydalı oldu bu kanatsız takımda şimdilik alternatifi yok. Yekta iyi oyuncu iyi bir yedek oynadığı maçlarda iyiydi. Emre ve Aydın beklenenden uzaklar. Sneijder çok önemli bir transfer zaman zaman neler yapabileceğini gösterdi ancak onu değerlendirmek için gelecek sezon performansına bakmak gerekli.
Forvetlere gelecek olursak Umut bu sezon çok faydalı oldu kesinlikle bonservisinin alınması gerekiyor. Elmander sakatlık nedeniyle özellikle ikinci devre faydalı olamadı. Ancak iyi bir yedek bence takımda kalmalı.
Önümüzdeki yıl için teknik ekip ve oturmuş kadrosuyla Galatasaray şampiyonluğun en büyük favorisi. Ancak transferde birkaç hata tüm bu olumsuz tabloyu bozar. Ortasaha için Melo transferi gerçekleşmez ise ve yerine alınacak oyuncudan verim alınamaz ise büyük sıkıntı yaşanır. Birde Quaresma transferi var ki şakadır umarım kime hayrı olmuş ki bize olacak. Kazım Kazım umarım gelecek yılda takımda olmaz.
Yönetimde ki kriz bence çok zamansız ve anlamsız oldu şimdilik bu konuyu başka bir yazıya bırakalım. Umarım Ünal Aysal yine doğru yapıyordur ve ben yanılırım.
2013-2014 sezonu Galatasaray için çok kritik bir sezon olacak. Tamam ya da devam sezonu olacak başarı ile çıkılması durumunda bence istenen hedefler için engel kalmayacak. İstenen sonuçlar gelmezse her alanda kargaşa yaşanacaktır. Yine yeniden başa dönmek zorunda kalırız.
Hep istikrar konuşulur bu ülkede ama en istikrarlı yanımız istikrarsızlığımız.
Diğer takımlarla ilgili de sezon değerlendirmelerim devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder