4 Nisan 2013 Perşembe

Şampiyonlar Ligi Alışkanlığı

Galatasaray dün hiç hak etmediği bir sonuç aldı. Bence doğru oyun kurgusuyla oynadı. Defanstaki basit hatalar ve özellikle taraf tutan hakem nedeniyle bu skor ortaya çıktı. Beklediğimden daha iyi bir Galatasaray vardı sahada Real Madrid ise korkulduğu kadar etkili olamadı. Üç farklı yenilgi kabullenilebilecek bir durum ancak böyle bir hakemle şampiyonlar ligi çeyrek final maçı izlemek işkenceden başka bir şey değil. Allah hiçbir futbolsevere böyle rezalet hakemlerin yönettiği maçları izletmesin.
Real Madrid pozisyonları gole çevirdi Galatasaray yakaladığı fırsatları değerlendiremedi. Galatasaray defansı önemli hatalar yaptı Real Madrid defansı daha az hata yaptı hatalarını da hakem telafi etti. Real Madrid bu arenada çok tecrübeli Galatasaray ise yolun başında kat etmesi gereken çok yol var. Bu farklar dün geceki sonucu doğurdu.
Skora bakıp kimi yorumcular Drogba ve Sneijder yerine stoper ve solbek niye alınmadı masalını yine yeniden anlatmaya başladılar. Bu yorumu niye Schalke maçından sonra yapmazlar anlamıyorum. Hadi diyelim ki stoperle solbek alındı Galatasaray daha mı iyi oynayacaktı, daha mı çok gol atacaktı yada hakem daha mı iyi maç yönetecekti kesinlikle hayır, bir ihtimal daha az gol yiyebilirdi. Ki bence savunma yapıp daha fazla gol yemek daha muhtemel bir ihtimaldir. Ayrıca sol bek için düşünülen Carlinhos gelmek istemedi. Ben Galatasaray’ın elindeki stoperlerden daha iyilerinin Türkiye’ye geleceklerini sanmıyorum. Belki yaşlı oyuncular alınabilir. Türk solbek olarak büyük takımlar için adı geçen Gökhan Süzen’in Beşiktaşta oynayamadığını düşünürsek solbek içinde kapılar mecburen yabancıya çıkıyor.
Sneijder ve Drogba transferlerini değerlendirecek olursak Drogba’nın takıma kattıkları ortada bence çok doğru transfer. Sneijder için daha karamsar bir tablo söz konusu ancak ben bu transferi bu yıl için yapılmış olarak düşünmüyorum önümüzdeki yıllarda Galatasaray’a önemli katkılar verecektir. Uzun süredir maç yapmıyordu ve form tutmaya başladığı sırada sakatlanması şanssızlık oldu.
Hakem hataları olabilir. O gün şanssız olabilirsiniz. Önemli olan Şampiyonlar Liginde devamlı olabilmek. Her yıl çeyrek finali kovalamak. Chelsea bunun en güzel örneği yıllarca Şampiyonlar Liginde şampiyonluğu kovaladılar güçlü oldukları yıllarda hedefe ulaşamadılar ancak geçen yıl nispeten güçsüz oldukları favori olmadıkları senede şampiyonluğa ulaştılar.
Gerçekçi olmak gerekirse İstanbul’daki maç artık formalite maçı olacak. İkinci maçta Galatasaray’ın güzel bir oyun ve skorla bu sahneden bu yıl için ayrılmasını diliyorum.

4 yorum:

  1. Geçen sezon Galatasaray yeniden parladıktan sonra, bu sene de ışıldamaya devam etti. Futbolun zirvesinde daimi olmak, fener gibi yanıp sönmemek için yönetimden başlayarak her kademede istikrar ve altyapı diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet bey Fenerbahçeye haksızlık ettiğinizi hatta bunuda bir adım ileri taşıyarak çamur attığınızı düşünüyorum. Nitekim lefterli, cemilli, rıdvanlı,ali babalı dönemlerden geçerek fenerbahçemizin her devirde nadide bir pırlanta gibi parladığına inanıyorum.

      Sil
    2. Görkem Bey herşeyden önce düşüncenizi paylaştığınız için teşekkürler ayrıca Fenerbahçenin bu yıl UEFA da gösterdiği başarıdan dolayı tebrik ediyorum. Ahmet Bey adına cevap vermek istemem. Ancak ben kendi düşüncemi belirteyim yanıp sönmek ifadesi belliki sizi rahatsız etmiş bu tepkinizide saygıyla karşılıyorum. Fenerbahçe tarihine laf söylemek haddime değil sizde ufak bir kısmını belirmişsiniz. Konumuz istikrar aynı şeyler Galatasaray içinde geçerli hata yaparsa söner gider.

      Sil
  2. Öncelikle teşekkürler yorumun için,evet kesinlikle istikrar önemli, Manu gibi her konuda istikrar hatta artık gelenek denebilir yada Chelsea Porto gibi sürekli ŞL mücadelesinin içinde olmak, tabiki Manu ideal olandır.Ama türkiye şartlarında zor.Ben zamanı geldiğinde Fatih Terimin İtalyaya gideceğini düşünüyorum. Umarım buna rağmen söylediğin gibi Galatasaray istikrarlı olmayı başarabilir.

    YanıtlaSil