16 Eylül 2014 Salı

Eskişehir’den Sonra Anderlecht’den Önce

Milli maç öncesi Bursa maçında da iyi değildi Galatasaray bu hafta Eskişehir maçında da iyi değildi. Ama Bursa maçını kazanabilmişti. Eskişehir maçını da kazanabilecek bir kaç pozisyon buldu ancak eşitliği bozamadı. Bizde futbol atılan gollere endeksli olduğu için Eskişehir maçından sonra yorumlar tamimiyle negatif oldu. İki maç arasında bence en büyük fark Bursa’nın Galatasaray’ı daha fazla zorlamasıydı. Ancak buldukları fırsatları değerlendiremediler. Eskişehirspor geçen yılda savunma yapmak için hücumdan vazgeçen bir takım görüntüsündeydi. Bu yılda değişen bir şey yok. Galatasaray’ın en çok eleştirilebileceği nokta bu tarz hücumu düşünmeyen bir takım karşısında Yekta, Dzemaili ve Selçuk ile üç merkez orta saha ile oynamasıydı. Prandelli kendiside belirttiği gibi önce savunmayı düzeltip sonra hücum etmeyi düşünüyor. Görüşüne saygı duyuyorum. Benim tercihim aynı stratejide dörtlü orta saha ile kanatlı oynamak olurdu. En azından içerde Eskişehir gibi bir rakibe karşı kanatlardan oynamak oyunu açabilirdi. Melo’nun olmayışı takımı olumsuz etkiliyor. Sadece oyun olarak değil ve hatta özellikle isyankar hali takım için vazgeçilmez. Takımı ateşleyebilecek yenilgiye isyan edecek Melo’dan başka oyuncu ne yazık ki kadroda yok. Seyircide olmayınca Galatasaray'ı ateşleyebilecek etken kalmadı.

Burak ve Selçuk her maç on birde çıkmak zorunda değiller. Eskişehir maçında Melo’nun yokluğunda Selçuk yedek kalamazdı belki ama Burak bu maçta bence yedek kalmalıydı. Umut ile başlamak hem takım için hem de milli maç sonrası Burak için çok daha iyi olabilirdi. Pandev’in de oyuna alınmak için son on beş dakikaya kadar beklenmesi beni şaşırttı. Bu kadar kısa sürede yorum yapmak gerçekten zor ancak oynadığı kısa sürede Pandev’i beğendim.

Muslera, Chedjou ve Semih bu sezon takımın en istikrarlı oyuncuları olarak göze çarpıyor. Veysel ve Tarık beklerde iyilerdi ancak hücum etmeyi düşünmeyen Eskişehir ölçü olmaz. Tarık ilk maçında yeni transferlerden en iyisi olarak göze çarptı. Hücumda daha etkiliydi. Savunması için bu maç ölçü olmayacağı için birkaç maç daha Tarık için konuşmak için beklemek gerekiyor. İlk izlenimler olumlu diyerek noktayı koyalım.

Orta üçlüde Dzemaili savunmada Melo'dan ziyade Yekta veya Selçuk ayarında bir oyuncu. Hücumda ise orta saha merkez oyuncular içinde en iyisi olma yolunda olumlu sinyaller verdi. İlk maçında Melo’nun olmaması onun için şanssızlıktı. Tabi ki yabancı sınırı nedeniylede büyük bir şans oldu ve beklide bu sayede on birde oynama fırsatı buldu.

Sneijder milli maç öncesi altmış dakikalık oynuyordu. Değişen bir şey yok. Sneijder’in hazır olmadığı takımda Bruma takımın en büyük hücum silahı olduğunu bir kez daha gösterdi. Evet son topu kullanma konusunda eksikleri göze çarpıyor ancak ısrarla oynatılması gerektiğini düşünüyorum.

Burak konusunda çoğu kişiden farklı düşünüyorum. Burak bence iyi bir golcü ama daha fazlası değil. Eğer takım Burak için pozisyon hazırlayamayacaksa oynatılmasının hiçbir anlamı yok. Eskişehir maçı da bu maçlardan biriydi. Deplasmanlarda boş alanlar bulacağı için forvet hattında ilk tercihim olabilir ancak iç sahada hele ki Eskişehir karşısında kanat oyuncusu olmadan üç merkez orta sahayla maça çıkılmışken Burak yedek beklemeliydi.

Anderlecht maçı geldi çattı. Galatasaray takım olarak hazır görünmüyor. Ancak yabancı sınırının olmaması, Galatasara’ın Avrupa kimliği ve savunmada şimdilik güven vermesi bu maç için olumlu düşünmemi sağlıyor.

Muslera, Chedjou ve Semih sakatlık sorunu olmazsa oynayacaklardır. Sol bek için Telles ne durumda bilemiyorum. Antrenman performansı çok iyi değilse forma giymesi zor. Tarık bence sol olmasa bile sağ bekte forma giyecektir. Telles hazır olsaydı muhtemelen Telles ve Tarık ikilisi maça başlardı. Benim düşüncem bu maçta Tarık Veysel ikilisi bozulmayacaktır.

Orta sahada Melo oynayacaktır. Dzemaili oynamasını düşündüğüm diğer orta saha oyuncusu olacak. Asıl soru Selçuk ile üçlü orta saha mı yoksa kanatlı dörtlü orta saha mı olacağı. Ben Olcan ve Brumalı kanatlı orta sahayı tercih ederdim.

Forvette ise Umut ve forvet arkası Sneijder benim ideal on birimi oluştururdu.

Prandelli’nin üçlü orta sahadan vazgeçmeyeceğini düşünüyorum. Melo, Dzemaili ve Selçukla başlayacaktır. Sneijder ve Bruma ikilisinin de oynayacağını düşünüyorum. Bu kadroda Burak ısrarı devam eder mi bilemiyorum. Pandev’i oynatmasını bekleyebilirdim ancak Eskişehir maçında son on beş dakika oyuna alması nedeniyle ben maça Umut ile başlanacağını düşünüyorum. Umut Eskişehir maçında sonradan oyuna girerek etkili oldu bence oynamayı hak ediyor.

Galatasaray’ın kolay gol yiyeceğini düşünmüyorum. Bu sezon hücumda zorlandığı bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Hücumda iyi gününde bir Galatasaray’ın maçı kazanacağını düşünüyorum. 

Avrupa haftasında tüm Türk takımlarına başarılar...     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder