25 Eylül 2013 Çarşamba

İmparator Fatih Terim

Öncelikle belli kesimlerin hedeflerine ulaştığını belirtelim. Herkes için hayırlısı olsun.

Geçmişte yazdıklarımı hatırlatırsam yazdıklarım daha anlaşılır olacak. Öncelikle 20.06.2013 tarihli Galatasaray 2013-2014 yazımda Abdurrahim Albayrak ve Ali Dürüst’ün gönderilişi ile ilgili düşüncelerimi yazmıştım. Başkanın hep söylediği ayağıma kurşun sıkmam ifadesinden hareketle bence iki başarılı yöneticinin gönderilmesinin ne kadar yanlış olduğunu ve Fatih Terim’in ayrılması dahil her türlü başarısızlığın tek sorumlusunun artık Ünal Aysal olacağını yazmıştım. 22.08.2013 tarihli Hedef Milli Takım Mı Yoksa Galatasaray Mı? yazımda ise ayrılık durumunda Ünal Aysal'ın yanında Fatih Terim’in de benim gözümde suçlu olacağını belirtmiştim. İki yazımda yazdıklarımın arkasındayım okursanız çok daha iyi anlayacaksınız.

Mevcut durumu yorumlamaya çalışayım. Yönetim tarafından bakacak olursak Fatih Terim’in gönderilmesi yanlış gönderiliş şekli yanlış neyi doğru yaptılar ki derseniz yaptıkları tek doğru şey hızlı karar vermek oldu bu durum Galatasaray'a zarar veriyordu. Yaptıkları en büyük yanlış kararı Fatih Terim'e bırakmamak oldu. Ben olsaydım Fatih Terim eğer iki gün içinde sözleşme yenilemeyecek ise yolları ayırmak her iki taraf için de daha hayırlı olacaktır benzeri bir açıklamayla karar Fatih Terim'e bırakırdım. Fatih Terim’in milli takımı gitmesinin yanlış olduğunu daha önce belirtmiştim(Galatasaraylı olarak) ayrılıkta da işin bu noktaya gelmesinde önemli payının olduğunu düşünüyorum. İlk döneminde olduğu gibi yine Galatasaray'ı yarı yolda bıraktı. Fatih Terim’in yeri bambaşka ona sevgim hiç bitmez ancak bir kez daha kırgınım. İnanıyorum ki Galatasaray ile Fatih Terim’in yolları ileride yine kesişecektir.

Galatasaray bu yılı kaybetme noktasına gelmiştir. Ligde şampiyonluk mucizelere bağlıdır. Juventus maçı kaybedilirse şampiyonlar liginde gruptan çıkmak bir yana UEFA bile tehlikeye girer. Artık tek sorumlu Ünal Aysal, başarıda da başarısızlıkta da başkan konuşulacak. Bu durum bana Lucescu’nun gönderilmesini hatırlattı. Kişisel görüşüm bu sürecin başarısızlıkla sonuçlanacağı. Umarım yanılırım.

Bir kez daha söylüyorum gelinen noktada birinci sorumlu Ünal Aysal’dır. Eğer kafasında bu vardı zamanı geldiğini düşünüp hayata geçirdiyse yapacak hiçbir şey kalmamıştır Ünal Aysal başkan olarak kaldığı sürece işler böyle gidecektir. Yok çevresinde yer alan danışman, yönetici, liseli vb. Galatasaray'ın kötülüğünü isteyen veya sadece kendi çıkarlarını düşünen kişilerin yönlendirmesiyle bu noktaya gelindiyse acilen bu kişileri çevresinden uzaklaştırmalıdır.

Fatih Terim’inde gelinen noktada payı vardır, azdır çoktur tartışılır. Ancak bu federasyon varken geçen yıl aldığı cezalar düşünülünce hiçbir şartta milli takımı çalıştırmamasını beklerdim.

İki ihtimal var işler iyi gider ve Ünal Aysal bir kez daha haklılığını ispat eder. Ya da işler kötü gider ve yapılan tüm doğrular bir anda silinir gider başlanılan noktaya geri gelinir. Bu kendi ayağına kurşun sıkmaktan da beter hayatta kazandığın her şeyi anlamsız bir kumar uğruna rest çekmektir. Kimin haklı olduğunu ilerleyen günlerde göreceğiz.

Alternatif isimlere bakalım Jupp Heynckes söyleniyor keşke gelse ancak geleceğine ihtimal vermiyorum. Roberto Mancini veya Di Matteo bence faydalı olamazlar.

Bir günde kral olmadık, Bir günde tahttan inmeyiz, İmparator Fatih Terim,ÖLENE DEK SENİNLEYİZ.

Galatasaray taraftarına ve Türk halkına yaşattığın başarılar ve mutluluklar için teşekkürler Fatih Terim…

2 yorum:

  1. Galatasaray'ı çalıştırırken milli takıma gitmesi yanlış olabilir ama geçen sezon aldığı cezalardan dolayı milli takıma gitmemesi olmazdı barış abi,
    sonuçta giderkende söz konusu milli takımsa boynumuz kıldan ince tutumuyla bence övgüleri haketmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle takip ettiğin için teşekkürler Bekir. Ceza aldığı için değil sadece, dünyada örneği yokken Fatih Terime özel ceza uydurdular. Yıldırım Demirören Federasyon başkanıyken ben milli takım antrönörlüğünü Fatih Terime yakıştırmam. 22.08.2013 tarihli yazımı okursan daha iyi anlayacaksın. Olayı sadece milli takım meselesi olarak görmek hata olur. Öyle olsaydı bu 4-5 ay önce yapılırdı.

      Sil